Mind Your Backswing!

Juiste polsknik in de backswing & voel de draai!

Golfprofessional Rita van Campen heeft weer een heel nuttige oefening voor jullie dames! We slaan met deze Diva Drill twee vliegen in één klap. Je voelt bij deze oefening heel duidelijk je polsknik. En daarnaast voel je overduidelijk hoeveel je moet draaien! Dat vergeten we soms helaas. En een juiste draai is essentieel om afstand te maken. Tijdens de draai is het belangrijk dat je armen gelijk mee bewegen met je schouderdraai. Deze oefening kun je ook heel goed thuis oefenen!

  1. Neem je beginstand in.
  2. a) Til de club vanuit je schouders, totdat je handen op buikhoogte zitten. Houd je bovenlijf in dezelfde houding zoals in je beginstand.
    b) Knik vanuit je linkerpols de club omhoog, totdat de hoek tussen je linker onderarm en shaft 90 graden is.
  3. Draai daarna je schouders en laat armen, handen en club meedraaien. Voel hoeveel je schouders draaien! Na deze positie op foto 3, draai je voor je full-swing nog iets meer je schouders en vanzelf bewegen je handen met die draai mee. Let op: til niet teveel je handen omhoog!

Heel nuttig om deze oefening voor de spiegel te doen. Controleer je backswing! En dames, het langzaam uitvoeren van de oefening en swingbeweging  is zeer doelmatig! Je voelt dan véél beter wat je doet!
Veel succes!

Rita van Campen, golfprofessional
RITAVANCAMPEN.nl